Loading

Facebook Ads

Img

Reklama Facebook Ads

Platforma, na której możemy utworzyć i wykupić reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i Audience Network Facebooka, bezpośrednio zarządzać materiałami reklamowymi oraz tworzyć i administrować grupami docelowymi reklam.

Facebook jest największym serwisem społecznościowym na świecie. W Polsce korzysta z niego ponad 16 milionów użytkowników. Do grupy Facebook należą również Instagram oraz Messanger. W związku z informacjami, jakie użytkownicy umieszczają na platformie Facebook, reklamy kierowane są z wysoką precyzją i ich skuteczność jest bardzo wysoka w porównaniu do innych kanałów reklamowych. W ramach Facebook Ads możemy wskazać nie tylko lokalizację, wiek, język jakim posługuje się nasza grupa docelowa, ale także zainteresowania. To właśnie one sprawiają, że Facebook Ads jest tak interesującym systemem reklamowym, w którym chętnie reklamują się firmy na całym świecie.

 

Działania – Facebook Ads

Ruch – to cel, który pomoże Ci generować ruch poza Facebookiem. Może być to coś tak prostego, jak skierowanie odbiorców do przeczytania wpisu na blogu, odsłuchania podcastu, odwiedzenie strony docelowej produktu lub oferty itp.

Facebook będzie pokazywał Twoją reklamę osobom z grupy docelowej, które najczęściej będą chciały kliknąć Twój link na podstawie ich wcześniejszych zachowań.

Aktywność – chcesz, żeby więcej osób angażowało się w Twoją reklamę? Wybierz cel – aktywność, która obejmuje takie zachowania, jak reakcje, polubienia, komentarze i udostępnienia.

Ten cel jest też dobrym wyborem, jeżeli starasz się zebrać więcej osób na jakieś wydarzenie lub skorzystanie z tymczasowej oferty.

Instalacje aplikacji – ten rodzaj reklamy jest skierowany do osób, które chcą promować swoją aplikację wśród użytkowników Facebooka.

Wyświetlenia filmu – wykorzystaj ten cel, jeżeli chcesz promować film wideo, a Twoją główną intencją jest zdobycie większej liczby wyświetleń.

Pamiętaj, że nie jest to jedyna opcja. Tak jak już wcześniej wspomniałem, możesz promować wideo również dzięki wariantowi Ruch.

Jeżeli chcesz czymś przekonać odbiorców za pomocą filmu, wtedy odpowiednim celem reklamowym powinna być konwersja wideo jako format treści.

Pozyskiwanie kontaktów (leadów) – jeżeli zastanawiasz się, jaki wybrać cel reklamy na Facebooku, żeby zwiększyć tzw. leady, wybierz tę opcję. Pomoże Ci ona np. pozyskać kontakt bezpośrednio w reklamie bez generowania ruchu do Twojej strony internetowej.

Tego typu reklama pozwala przechwycić różne dane:

  • Imię i nazwisko.
  • Adres e-mail.
  • Numer telefonu itp.

Jeżeli odbiorca wypełnił te pola w swoim profilu, Facebook automatycznie uzupełni danymi Twój formularz i ułatwi Ci pozyskanie kontaktu.

Wiadomości – jest to cel dostępny od niedawna. Pomoże Ci nakłonić więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze.

Jeżeli prowadzisz korespondencję z wieloma osobami w swoim Messengerze, będziesz mógł wysłać im wiadomość sponsorowaną w formie zdjęcia lub zwykłego tekstu.

 

  • Świadomość – zadaniem tej kategorii jest wzbudzenie zainteresowania tym, co masz do zaoferowania jako firma w internecie.
  • Działania – warto postawić na ten typ reklamy wtedy, gdy chcemy dotrzeć do osób, które są zainteresowane tym, co oferujesz. Wobec tego osoby, do których będziesz kierować tę reklamę, prawdopodobnie będą częściej się angażować lub ewentualnie będą chciały dowiedzieć się więcej na temat Twojej oferty.
  • Konwersja – wybieramy tę opcję wtedy, gdy chcemy, żeby więcej użytkowników np. rejestrowało się w naszym sklepie internetowym lub korzystało z naszych płatnych rozwiązań (aplikacje internetowe) np. dla e-commerce itd.