Loading

Jak skutecznie korzystać z narzędzia Rekomendacje Google Ads

Img
Img

Google chce, aby usługi były bardziej wartościowe dla klientów biznesowych korzystających z samej platformy reklamowej. Jednym ze sposobów, w jaki firma z Kalifornii chce to osiągnąć, jest wykorzystanie narzędzia Rekomendacje reklam, rodzaj oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji, które może pomóc firmom ulepszyć ich kampanie reklamowe.

Istnieje wyraźna potrzeba takiego produktu: wiele firm nie ma wewnętrznej wiedzy potrzebnej do tworzenia skutecznych kampanii. Najczęściej małe firmy tracą dużo pieniędzy na AdWords, pochłaniając ograniczone budżety reklamowe, co prowadzi i tak do utraty sprzedaży.

Narzędzie rekomendacji Google Ads jest więc rodzajem zautomatyzowanego specjalistycznego asystenta, który może korygować zmiany na podstawie danych, które zbiera z kampanii. Ogólnym celem jest zwiększenie wydajności każdej złotówki wydanej na reklamę, pomagając klientom biznesowym wierzyć, że uzyskują lepszy stosunek jakości do ceny.

Jak działają rekomendacje reklam?

Zasadniczo sposób działania Rekomendacji jest prosty. Google śledzi historię kampanii, ocenia ją pod kątem trendów, przesyła dane do swoich inteligentnych algorytmów, a na drugim końcu podaje szereg porad.

Wyświetlenie zaleceń może zająć trochę czasu. Jeśli dopiero niedawno uruchomiłeś kampanię reklamową, jest mało prawdopodobne, że Google zgromadzi wystarczającą ilość danych, aby przedstawić jakiekolwiek rekomendacje merytoryczne. Jeśli nie widzisz niczego za pierwszym razem, Google sugeruje, abyś sprawdził później: ich silnik nieustannie szuka nowych optymalizacji, a sama firma regularnie wprowadza nowe typy rekomendacji.

Jak będą wyglądać sugestie reklam?

Podstawową ideą propozycji reklam jest zwiększenie CTR lub współczynnika klikalności: liczba osób, które klikają linki reklamowe i przechodzą do Twojej witryny.

Sztuczna inteligencja Google nie jest jeszcze wystarczająco inteligentna, aby generować nowe treści specyficzne dla Twojej firmy (choć prawdopodobnie pojawi się to w pewnym momencie w następnej dekadzie). Zamiast tego pobiera aktualny tekst reklamowy i maskuje go, mając nadzieję na osiągnięcie lepszych wyników.

Załóżmy na przykład, że ręcznie napisałeś nagłówek „odzież, buty i skarpetki w przystępnej cenie”. Narzędzie rekomendacji reklam Google może zdecydować, że nie jest to optymalne i zmienić je na „Kup tanią, niedrogą odzież. Skarpety. Buty.” Jak widać, rzeczywiste znaczenie treści w ogóle się nie zmieniło, tylko kolejność, w jakiej pojawiły się słowa, i słowa użyte do przekazania tego znaczenia.

Google odkrył, że jego narzędzie rekomendacji pomogło zwiększyć CTR o około 10 procent – to bardzo dużo. Pamiętaj jednak; nie musisz akceptować rekomendacji Google, jeśli uważasz, że nie są one istotne lub sensowne.

Google nie będzie automatycznie generować reklam dla niektórych branż

Chociaż firmy zajmujące się handlem elektronicznym i agencje kreatywne odniosą ogromne korzyści z rekomendacji, Google celowo nie używa tego systemu w przypadku wrażliwych lub ściśle regulowanych branż. Obecnie narzędzie nie będzie sugerować firmom z branży medycznej, farmaceutycznej, finansowej czy rehabilitacyjnej, gdyż może przypadkowo naruszyć zasady reklamowe.

Jak Narzędzie Rekomendacji Google Ads może pomóc Twojej kampanii reklamowej

Narzędzie rekomendacji reklam Google może wspomóc kampanię reklamową Twojej firmy na kilka ważnych sposobów. Zobacz poniżej.

Pomóż swojej reklamie generować wartościowe wyświetlenia

Generowanie wyświetleń jest łatwe. Jednak aby odnieść sukces w internetowej grze reklamowej, musisz ulepszyć słowa kluczowe i kierowanie.

Nowe narzędzie Google pomoże Ci to zrobić. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, narzędzie rekomendacji może podać kilka pomocnych sugestii. Po pierwsze, narzędzie może pomóc Ci określić odpowiednie słowa kluczowe, które określają, kiedy Twoje reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Google robi to nie tylko łącząc słowa z Twoją kampanią, ale także oceniając zamiary klientów: czy chcą kupić, czy nie.

Narzędzie rekomendacji Google może również pomóc w tworzeniu nowych wykluczających słów kluczowych: słów kluczowych, których wyraźnie nie chcesz, aby powodowały wyświetlenia reklam.

Istnieje również narzędzie, którego Google używa do usuwania zbędnych słów kluczowych w tej samej grupie reklam. Narzędzie zasugeruje usunięcie niepotrzebnych słów kluczowych, aby ułatwić zarządzanie kontem.

Jeśli chodzi o cele, tam też jest pomoc. Narzędzie rekomendacji reklam pomaga określić odbiorców na podstawie ich nawyków zakupowych i zasugerować, do kogo należy kierować reklamy (na przykład osoby, które już odwiedziły Twoją witrynę).

Mechanizm kierowania daje również opcje, aby uczynić reklamy bardziej „dynamicznymi”, co oznacza, że ​​zmienia treść reklamy na podstawie szeregu parametrów, takich jak urządzenie, z którego korzysta użytkownik, czy pora dnia.

Twórz sugestie dotyczące lepszych reklam i rozszerzeń

Rozszerzenia to dodatki do podstawowej struktury reklamowej. Podstawowa reklama Google ma ten sam wzorzec: nagłówek, adres URL Twojej witryny, a następnie krótki opis tego, czego mogą spodziewać się użytkownicy po kliknięciu.

Rozszerzenia uzupełniają ten podstawowy format, dostarczają więcej informacji i generują większe zainteresowanie. Narzędzie Google do rekomendacji reklam może ocenić skuteczność Twoich rozszerzeń i zaproponować nowe. Na przykład, jeśli masz rozszerzenie połączenia, silnik rekomendacji może zalecić zmiany, które zachęcą więcej osób do skontaktowania się z Twoim telefonem. Narzędzie podaje też sugestie dotyczące ulepszenia rozszerzeń informacji, na przykład gdy dołączasz krótką listę podstawowych informacji o produkcie.

Rekomendacje „Reklamy i rozszerzenia” pomagają ulepszyć istniejące reklamy, tworzyć nowe reklamy, wyświetlać najczęściej najlepsze reklamy i organizować reklamy w lepsze grupy reklam. W szczególności typy rekomendacji rozszerzeń pomagają zmaksymalizować skuteczność reklam i mogą poprawić współczynniki klikalności. 

Przykładowe zalecenia obejmują: 

  • Dodaj propozycje reklam  testuj nowe wersje swoich reklam i wyświetlaj najlepsze z nich. 
  • Dodaj rozszerzenia połączeń do reklam : popraw widoczność reklam  i  CTR.
  • Dodaj objaśnienia do reklam : popraw widoczność reklam  i  CTR. 
  • Dodaj opisy do linków do podstron:  wyróżnij reklamy  za pomocą opisów linków do podstron.
  • Dodaj rozszerzenia cen do swoich reklam :  popraw  widoczność reklam i CTR
  • Dodaj elastyczne reklamy w wyszukiwarce : wyświetlaj potencjalnym klientom trafniejsze reklamy, tworząc elastyczne reklamy w wyszukiwarce.
  • Dodaj rozszerzenia z ocenami sprzedawców do swoich reklam:  popraw widoczność reklam  i  CTR. 
  • Dodaj rozszerzenia linków do podstron do swoich reklam:  popraw widoczność reklam  i  CTR 
  • Dodaj rozszerzenia informacji w witrynie do swoich reklam : popraw widoczność reklam  i  CTR. 
  • Twórz nowe, trafniejsze reklamy:  zwiększ trafność reklam, umieszczając słowa kluczowe w tekście reklamy. 
  • Utwórz nowe wersje reklam:  wypróbuj nowe wersje reklam  i  wyświetlaj najlepsze z nich. 
  • Przetestuj nowy tekst reklamy pod kątem powtarzających się fraz : popraw skuteczność reklamy, testując nowy tekst reklamy pod kątem wyrażeń często używanych w reklamach tekstowych.
  • Użyj zoptymalizowanej rotacji reklam:  automatycznie wyświetlaj najlepsze reklamy w czasie aukcji. 

Zoptymalizuj stawki i sugestie dotyczące budżetów

Narzędzia Google do rekomendowania reklam mają sekcję „Stawki i budżety”. Tutaj możesz uzyskać sugestie, jak najlepiej zarządzać wydatkami na reklamy i minimalizować koszty.

Sekcja Stawki i budżety ma na celu zwiększenie liczby konwersji. Im lepiej wykorzystasz swój budżet marketingowy, tym więcej osób przyjdzie do Twojej firmy.

Narzędzie reklamowe Google pomaga na kilka sposobów. Po pierwsze, może sugerować, jak alokować fundusze między kampaniami, zwłaszcza jeśli jedna kampania często ma nadwyżki, podczas gdy inna jest zawsze pusta.

Silnik rekomendacji może również sugerować nowe oferty na podstawie używanego urządzenia. Zalecenia mogą sugerować, że wydajesz więcej na użytkowników komputerów PC i notebooków niż telefonów komórkowych. Być może dokonają konwersji częściej lub przy niższych wydatkach na klienta.

Wreszcie, może zaoferować pomoc przy aktualizacji wydatków na reklamę, utrzymując cele kampanii przez cały czas.

Rekomendacje „ Stawki i budżety ” mogą pomóc w znalezieniu najlepszej strategii ustalania stawek, która pozwoli osiągnąć cele biznesowe, i zagwarantuje, że Twoje kampanie nie zostaną ograniczone przez budżet. 

Przykładowe zalecenia obejmują: 

Zmień strategie automatycznego określania stawek, aby poprawić skuteczność:

  • Ulepszone CPC :  Automatycznie optymalizuj stawki o + -30% w czasie rzeczywistym / w czasie aukcji dla wyszukiwań z większym prawdopodobieństwem prowadzących do konwersji. Jest to połączenie ręcznego i automatycznego określania stawek, punkt środkowy między strategiami.
  • Maksymalizuj liczbę kliknięć: uzyskaj więcej kliknięć przy podobnym koszcie.
  • Maksymalizuj liczbę konwersji: uzyskaj więcej konwersji przy podobnym koszcie
  • Docelowy CPA: uzyskaj więcej konwersji przy niższym lub podobnym CPA
  • Docelowy udział w wyświetleniach: optymalizuj pod kątem widoczności reklam
  • Docelowy ROAS: uzyskaj większą wartość konwersji przy podobnym ROAS
  • Przejdź na inteligentne kampanie produktowe:  uzyskaj większą wartość konwersji przy podobnym koszcie dzięki inteligentnym kampaniom produktowym.
  • Skonfiguruj śledzenie konwersji : zobacz, jakie kliknięcia prowadzą do powstania klientów, i uzyskaj dostęp do takich funkcji, jak automatyczne określanie stawek.
  • Użyj atrybucji opartej na danych: przypisuj udział w konwersjach w wielu interakcjach z reklamami dzięki atrybucji opartej na danych.

Użyj ręcznych modyfikatorów stawek i dostosowań budżetu: 

  • Zmień dostosowania stawek według urządzeń: zoptymalizuj wydatki na określone urządzenia i zwiększ zwrot z inwestycji. (Dotyczy ręcznego określania stawek)
  • Popraw grupy reklam generujące mały ruch: wyświetlaj reklamy,  ponieważ Twoje stawki są za niskie. Mogą pomóc szacunkowe stawki za pierwszą stronę.
  • Obniż stawki: obniż stawki, aby uzyskać więcej kliknięć przy tym samym lub niższym koszcie. 
  • Przenieś niewykorzystane budżety: zwiększ ruch, przenosząc niewykorzystany budżet do kampanii, które najbardziej go potrzebują.
  • Podnoś stawki bez zwiększania budżetu  wyświetlaj reklamy częściej bez zwiększania budżetu. 
  • Podnieś budżety:  utrzymuj wyświetlanie reklam dzięki ograniczonemu budżetowi. 
  • Ustaw dostosowania stawek za odbiorców: optymalizuj dostosowania stawek za odbiorców na podstawie liczby konwersji. 
  • Skorzystaj ze standardowego wyświetlania: zoptymalizuj ograniczony budżet i uzyskaj wyższy zwrot z inwestycji.

Słowa kluczowe i sugestie dotyczące kierowania

Rekomendacje „Słowa kluczowe i kierowanie” mogą zwiększyć Twój zasięg. Przykładowe zalecenia obejmują: 

  • Dodaj odbiorców:  uzyskaj dokładniejsze raporty i dostosuj stawki. 
  • Dodaj wykluczające słowa kluczowe:  oszczędzaj pieniądze, nie wyświetlając reklam w nietrafnych wyszukiwaniach 
  • Dodaj nowe słowa kluczowe : zwiększ zasięg reklam, wyświetlając je większej liczbie osób szukających tego, co oferuje Twoja firma.
  • Dodaj wersje słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia lub przybliżonym: wyświetlaj reklamy w większej liczbie wyszukiwań pasujących  do Twojej firmy. 
  • Dodaj popularne wyszukiwane hasła jako słowa kluczowe : wyświetlaj reklamy w zyskujących na popularności wyszukiwaniach odpowiednich dla Twojej firmy.
  • Utwórz inteligentną kampanię w sieci reklamowej:  uzyskaj więcej konwersji przy podobnym CPA dzięki inteligentnej kampanii w sieci reklamowej.
  • Twórz dynamiczne reklamy w wyszukiwarce : wyświetlaj reklamy w odpowiednich wynikach wyszukiwania, których może brakować w kampaniach opartych na słowach kluczowych.
  • Rozszerz swój zasięg dzięki partnerom w sieci wyszukiwania Google: docieraj do  dodatkowych klientów przy niższym CPC w YouTube i witrynach partnerskich. 
  • Wstrzymaj słowa kluczowe o niskiej skuteczności:  zmniejsz zmarnowane wydatki na słowa kluczowe o niskiej skuteczności. 
  • Usuń sprzeczne wykluczające słowa kluczowe: użytkownicy  nie widzieli Twoich reklam z powodu sprzecznych wykluczających słów kluczowych. Usuń je, aby Twoje reklamy mogły się wyświetlać.
  • Usuń nieaktywne słowa kluczowe:  usprawnij swoje konto.
  • Usuń zbędne słowa kluczowe:  usprawnij swoje konto   , usuwając zbędne słowa kluczowe. 
  • Skonfiguruj źródła odbiorców:  uzyskaj dostęp do funkcji remarketingowych, wyświetlając skuteczniejsze i spersonalizowane reklamy zwiększające ROI. 
  • Prześlij listy klientów:  uzyskaj dostęp do funkcji remarketingowych, wyświetlając skuteczniejsze i spersonalizowane reklamy zwiększające zwrot z inwestycji. 

Sugestie dotyczące napraw

Zalecenia dotyczące „napraw” pomagają rozwiązać problemy z kontem oraz poprawić ogólny stan i wydajność. Przykładowe zalecenia obejmują:

  • Dodaj reklamy do każdej grupy reklam:  zidentyfikuj grupy reklam bez reklam, a następnie dodaj reklamy do każdej grupy reklam. 
  • Dodaj elementy do pliku danych : masz kampanie, które nie mogą wyświetlać reklam dynamicznych. Napraw to, dodając elementy do pliku danych.
  • Dodaj kanał do kampanii : wyświetlaj spersonalizowane reklamy, dodając kanał do kampanii.
  • Dodaj słowa kluczowe do każdej grupy reklam:  zidentyfikuj grupy reklam bez  słów kluczowych. 
  • Rozwiązywanie problemów z certyfikacją : zidentyfikuj problemy, a następnie złóż wniosek o certyfikat, aby wyświetlać reklamy.
  • Popraw odrzucone elementy w pliku danych : nie możesz wyświetlać reklam dynamicznych korzystających z treści z odrzuconych elementów w pliku danych. 
  • Napraw miejsca docelowe reklam : Twoje reklamy zostały odrzucone z powodu błędnych 404 problemów z miejscami docelowymi. 
  • Popraw tekst reklamy : Twoje reklamy zostały odrzucone z powodu błędów redakcyjnych. 
  • Napraw źródło odbiorców ze spadkiem wymaganego parametru : Twoje kampanie nie mogą dostosowywać reklam dynamicznych na podstawie działań użytkowników, jeśli źródło odbiorców nie wysyła wymaganego parametru. Upewnij się, że wymagany parametr jest przesyłany poprawnie.
  • Napraw źródło odbiorców ze spadkiem aktywności : upewnij się, że nie brakuje Ci użytkowników na listach remarketingowych używanych w Twoich kampaniach. 
  • Napraw źródło odbiorców bez aktywności : upewnij się, że nie brakuje Ci użytkowników na listach remarketingowych używanych w Twoich kampaniach. 
  • Napraw źródło odbiorców, które nie wysyła wymaganego parametru i nie pasuje do Twojego pliku danych : Twoje kampanie nie mogą dostosowywać reklam dynamicznych na podstawie działań użytkowników, jeśli źródło danych o odbiorcach nie wysyła wymaganego parametru. Twoje kampanie nie mogą dostosowywać reklam dynamicznych na podstawie działań użytkowników, jeśli wymagany parametr nie pasuje do pliku danych. 
  • Napraw tag śledzenia konwersji : upewnij się, że nie przegapisz żadnych konwersji, naprawiając tag śledzenia konwersji.
  • Napraw działanie powodujące konwersję ze spadkiem współczynnika konwersji : upewnij się, że nie przegapisz żadnych konwersji. 
  • Ulepsz witrynę mobilną:  ulepsz swoją witrynę mobilną, aby nie tracić klientów na urządzeniach mobilnych. 
  • Sprawdź spadek liczby elementów w pliku danych : Twoje reklamy dynamiczne nie mogą wyświetlać zawartości elementów, które zostały niedawno usunięte z pliku danych. Sprawdź swój plik danych i dodaj brakujące elementy.

Podsumowanie

Narzędzie rekomendacji Google Ads to jedno z głównych ulepszeń wprowadzonych od czasu aktualizacji ze starego interfejsu. Nie wszystkie zalecenia poprawią skuteczność Twojego konta, ale wiele z nich to zrobi. To narzędzie pomaga monitorować konto i upewnić się, że nie ma żadnych anomalii. 

Leave a Comment