Loading

Czy reklamy na urządzeniach mobilnych to przyszłość?

Img
Img

Od pierwszego kwartału roku połowa populacji na całym świecie została zmuszona do pozostania w pomieszczeniach z powodu koronawirusa, który utorował drogę do spędzania większej ilości czasu z naszymi urządzeniami cyfrowymi. Pomijając pandemię, rok 2020 został ustanowiony już jako rok reklamy mobilnej, z wydatkami konsumentów mobilnych na prawie 1800 zł.  

Średnio użytkownicy mobilni spędzali 90% czasu na poruszaniu się po aplikacjach mobilnych, co wraz z platformami handlu elektronicznego jest obecnie bardzo istotne. Ponadto, gdy 5G wkracza w nasze życie, posiadanie skutecznej i dostosowanej do potrzeb strategii reklam mobilnych stało się obowiązkowe. 

Trafne rozwiązania

Dotarcie do odbiorców za pośrednictwem bardziej interaktywnych i spersonalizowanych kampanii osiągnęło nowy wymiar w reklamach mobilnych. Krótko mówiąc, obecnie agencje marketingowe i reklamowe starają się angażować swoich klientów za pośrednictwem wszystkich możliwych kanałów komunikacji cyfrowej. Szeroka gama urządzeń mobilnych, które posiadamy obecnie, takich jak smartfony i tablety, pozwala także na podejmowanie nowych i bardziej wartościowych form interakcji.

reklama mobilna

Dzięki  reklamom społecznościowym  na szczycie piramidy łatwiej niż kiedykolwiek jest dogłębnie zrozumieć, w jaki sposób reklamy interaktywne mogą skuteczniej łączyć się z odbiorcami, do których Ty lub Twoja firma chcecie dotrzeć. Wszystkie kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter i tak dalej, walczą w konkursie, w którym kampanie świadomościowe budowania zaangażowania i ruchu są stale w ruchu. Korzystając ze zmiennych, takich jak wiek, płeć i lokalizacja geograficzna, można szybko opublikować wiele wersji tej samej reklamy, zapewniając wzrost konwersji mobilnych.

Sztuczna inteligencja (AI) również odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ wydaje się, że wyszukiwarki już wiedzą, czego szukasz, nawet nie wpisując tego w pasku wyszukiwania. 

Rozwój aplikacji i platform handlu elektronicznego

Ze względu na różne blokady, które mają miejsce na całym świecie, całkowity czas spędzony przez populację na aplikacjach wzrósł do 20% po ostatnim badaniu . Ponadto reklamy w aplikacjach stają się tańsze i bardziej otwarte dla wszystkich niż kiedykolwiek wcześniej, a kraje takie jak Japonia, Brazylia, USA i Kanada są głównymi rynkami.

W ubiegłym roku liczba aplikacji do gier mobilnych wzrosła, a konsumenci spędzali większość czasu na tego rodzaju aplikacjach. Podążając za tym trendem, reklamodawcy koncentrują swoje działania marketingowe na promowaniu marki właśnie wśród tego typu aplikacji.

Z drugiej strony, najważniejsze branże niezwiązane z grami , które doświadczyły gwałtownego wzrostu w czasie tego kryzysu, to między innymi aplikacje informacyjne, zdrowie i fitness, muzyka i zakupy. Z tego powodu reklamodawcy zmieniają obecnie swoje strategie i uruchamiają mobilne kampanie reklamowe w różnych sektorach, takich jak aplikacje dla rodziców, randki, jedzenie i napoje.   

Z drugiej strony jest oczywiste, że konsumenci już od jakiegoś czasu używają swoich urządzeń mobilnych do robienia zakupów online. Tymczasem rewolucja cyfrowa umożliwiła integrację aplikacji zakupowych i kanałów mediów społecznościowych. Wysoka konkurencja (Facebook, Twitter, Snapchat, Tiktok itp.) Również zmieniła kształt treści, która jest zorientowana głównie na filmy i obrazy. Oczekuje się, że w 2020 r. zakupy mobilne osiągną prawie 300 mln USD, co oznacza, że ​​serwisy społecznościowe będą nadal oferować różne sposoby tworzenia i opracowywania strategii treści.  

Co dalej z ruchem na urządzeniach mobilnych?

Ponieważ potrzeby konsumentów stale się zmieniają, świat reklamy mobilnej ewoluuje, aby proponować dopasowane rozwiązania. Tworzenie reklam oferuje szeroki zakres możliwości, a marketerzy i specjaliści od reklamy codziennie konkurują o umieszczanie i sprzedaż swoich produktów / usług online. Jedną z rzeczy, których nauczył nas ten kryzys, jest potrzeba odkrywania siebie na nowo, jeśli chcemy się rozwijać. Jednak te czasy wiążą się również ze specjalnymi ograniczeniami i potrzebą dostosowania strategii marketingowych do napiętych budżetów.

Ogólnie rzecz biorąc, COVID-19 ukarał prawie każdą branżę na świecie. Jednak w przypadku wielu firm okazał się również pozytywnym skutkiem do rozwoju biznesu. Reasumując, aplikacje i ruch mobilny, to niewątpliwie przyszłość, do której trzeba się dostosować.

Leave a Comment